Sunday 1 April 2012

Free to fly.......BLUE

Corsetyou. Here we come....VIETNAM

Selamat datang ke dunia di mana warna-warna yang lebih terang, di mana landskap adalah berani, pantai yang lebih dramatik, di mana sejarah lebih menarik, di mana rasa lebih ilahi, dimana kehidupan tinggal di lorong yang pantas. Dunia ini adalah Vietnam, naga terbaru Asia terjaga dari tidur.

Alam semulajadi memberikan Vietnam dengan tuaian yang kaya untuk menemui gunung yang melambung tinggi, pantai pembunuh dan sawah padi berseri, Vietnam adalah keropok. Dalam Negeri, petani wanita di topi kon masih cenderung kepada bidang masing-masing, anak-anak menunggang kerbau sepanjang laluan negara dan rakyat minoriti menggaru hidup dari kecerunan mustahil.Vietnam adalah sebuah negara yang optimis ditentukan yang telah mengharungi perang selepas perang, terselamat penjajahan dan komunisme, dan kini beliau telah mendalami pengetahuan dengan dunia roda-peniaga kapitalisme. Garang perlindungan mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan mereka, Vietnam anggun mengalu-alukan warga asing yang datang sebagai tidak tetamu penakluk.


Tidak percaya gembar-gembur. Atau papan iklan pihak propagandis yang biasa seperti patung 'Uncle Ho'. Percaya deria anda, anda mendapati salah satu yang paling kasihatan, menghidupkan dan negara-negara eksotik di bumi.Untuk melarikan diri daripada berjuta-juta motosikal, kepala barat untuk landskap berair bidang hijau dan kampung-kampung mengantuk di Delta Mekong. Ada pengembaraan melimpah-limpah yang diberikan di Phu Quoc Island dan pantai pasir putih yang menakjubkan untuk berehat di. Kembali di pantai timur di Mui Ne Beach, anda akan berhadapan dengan dilema yang sama: tindakan atau inersia?


Hoi An mungkin menimbang berat badan ke bawah - tetapi dalam cara yang baik - anda terikat untuk menambah kilo dibuat-untuk-perintah pakaian bagasi anda. Dengan 300 hingga 500 tukang jahit anggaran yang bekerja di bandar ini indah, ini adalah fashionista syurga.Untuk merasai denyutan jantung yang intelektual, budaya dan rohani Vietnam, membuat berhenti dalam modal imperialis lama, Hue. Rumah ke istana dan pagoda, makam dan kuil-kuil, dan tuan rumah festival seni dwitahunan, Festival Hue (www.huefestival.com), ia adalah tempat untuk pergi untuk stimulasi sejarah, kebudayaan dan masakan.



Akhirnya anda akan tertarik keluar bandar dengan persembahan yang menakjubkan wilayah utara negara. Tiada apa yang boleh menyediakan anda untuk keindahan Halong Bay dan 2000 batu kapur karsts, mahupun pengalaman trekking sekitar Sapa pergunungan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...